Get widget here /
Powered by Blogger.

RSS

TaHap cinta Remaja...


Dimulakan dengan Bismillah......

assalamualaikum kawan-kawan....rinie entah kenapa aku teringin nak wat analisi tentang jenis-jenis cinta remaja yang ada kat sekeliling aku nie....kalo wat analisis tapi x kongsi x besh gak kan?..so aku terpikir tuk muatkan dalam blog aku yang masih baru nie...

sepanjang usia tua aku yang mencecah 20 tahun nie kan, banyak gak la ragam remaja dalam bercinta yang aku jumpa.. ada yang setia, ada yang curang, ada yang di duakan, ada yang sampai thap gila bayang nak bunuh diri laa..haisyhhh....macam2 kan sikap manusia nie?

Tapi yang paling aku pantang sekali bila:

  • Playboy vs Playgirl
Ini yang buat aku naik marah, bnyak dah orang camnie yang aku jumpa, cakap kat aku sayang giler kat pakwe @ awek dia, tapi boley plakk dok layan laki @ pompuan laen..pelik aku. kalo jenis yang x mengaku sayang tu x kisah la sangat, nie x...siap dah bincang sal kahwin tapi boley gie  dok ngorat orang lain,..memang nak kena lekuk skali...aku kaloo lelaki x kisah sangat laaa..sebab memang dah terkenal ngan buaya darat (TAPI X SEMUA), tapi kalo pompuan nie, cam x sesuai laaa....tapi sebenanrnya laki n pompuan zaman skrunk nie sama jaa..aku pown dah x dapat nak wat kesimpulan siapa yang lebih buruk perangainya..serius susah nak jumpa pompuan yang betul-betul setia sekarang ( nasihat untuk diri sendiri)..actually perlukah setia sebelim nikah?hahahahaaaaa...tepuk dada, tanyalah iman..akhir2 zaman nie, bukan kata pasangan couple, suami isteri pownn dah banyak kes curang...MENGAPAKAH???????


isteri curang?

lagi kes isteri curang

suami juga bermasalah


PERSOALANNYA??????

kesimpulanyya laki n pompuan sama ja jahatnya..uhuhuhuuh


By the way, sebenarnya keutuhan rumah tangga tu terletak pada keimanan suami isteri itu sendiri..(opsssss...aku pown x pham tiba2 pokuz sal rumah tangga lak, asal nak crita tentang cinta remaja)
Tapi apa salahnya masukan mowal value kan=)...tips keutuhan rumah tangga muslim=)






  •  Cinta bagai gila akhirnya terputus di tengah jalan

owhhh..ni jiwa kacau...hari-hari pergi dating, makan sama-sama, pergi kelas sama-sama (siap dengan baju yang sedondon agie), tiap-tiap malam gayut tepon, xda credit, "u tolong topup kat i" "i tolong topup kat u", beli hadiah 2 beli bagi hadiah nie, jalan beringin tangan la, peluk sana, peluk sniee..alahai. saat itu rasa seperti "dunia ini "ana" yang punya"!1...bercinta sampai x ingat nak jaga maruah diri...si arjuna minta tu bagi, minta nie bagi...pastu bila prut dah boyot, xde plakk si buaya darat nak bertanggungjawab...dapatlaa tengok wayang free...si gadis meleleh air mata, nangis, merayu si laki supaya bertangunggjawab...ahhh,, memang xlaaaaaa laki tu nak bertanggungjawab, pastu keluarlaaa kat berita, newspaper pasal pembuangan bayi...atas sebab????maksiat bermahara lela.



gaya duduk pown dah pelik

haisyhh..nie la akibatnyaaa kalo bercinta sampai x ingat dunia....x ingat mak bapak....kesian mak ayah...penat membanting tulang untuk anak-anak....siang malam cari rezeki..kadang-kadang sampai x sempat nak luangkan masa tuk anak-anak...tapi sebagai balasan, penghinaan dari masyarakat yang terpaksa ditangung. dek perbuatan anak-anak sendiri.  



  •  Cinta Hingga Ke Nafas teRakhir

yang nie yang paling aku x suka..aku pown x phamlaaaa manusia yang jenis camnie? apalaaa yang pasangan depa buat, sampai depa jadi angau, x sanggup ditinggalkan kekasih hati, x boley hidup tanpa kekasih la, sampai sanggup bunuh diri?hadoiiiiii..memngg x leyy blahh kan?.Ingatlaaa Allah itu sentiasa bersama umatnya..andai orang yang kita syg 2, x tercipta untuk kita, pasti ada hikmahnya...


ini kes bunuh diri fofular this year..cubaan bunuh diri kat KB mall...menyusahkan orang namanya..

kes bunuh diri jejaka ensem famous tahun 2010..tapi xkisah sangtlah since dia bukan muslim.tapi dia sangt cute!!!! aigoooo...

Yang nie yang paling aku impikann,..(^_^)
  •  KasIh Sayang hingga ke Jinjang Pelamin


haaa..niee yangg aku nak sangat nie..kahwin cepat2, pastu jadi isteri yang soleha...impian aku tuu1!=) waaaahh..aku yakin sangat ini lah percintaan yang paling di dambakan remaja di luar sana.. setelah segala onak dan duri, ranjau kehidupan, susah senang dilalui bersama,. akhirnya ke jinjang pelamin gak..alhamdulillah..bak kata pepatah "kalo jodoh x ke mana"..bahagiakan? hubungan yang dijaga bertahun-tahun, berbulan-bulan. berminggu-minggu, berhari-hari, berjam-jam, setiap minit asyik dengan ungkapan "i love u", "u love me" last-last kahwin juga..owhhh indahnyaa dunia..untunglaaaaaaa....x sia-sia bermadu asmara..hehe

sometimes aku pown takut nak bercinta nie..takut tergugat imanku...dok buat benda2 lara nie...especially bila terkenangkan yang "COUPLE ITU HARAM"


tapi bila pikirkan kita dah dapat "someone" yang terbaik untuk kita, xkan kita nak lepaskan begitu aja??...ANYWAY bak kata "si dia", kita bukan couple, kita dah bertunang, katanya since aku dah terima lamaranya, bermakna aku adalah tunangan orang..tapiiiiiiiiiiiiiiii..emmm...berat untuk aku barangkalii untuk mengakuinyaa...bukan senang nak mencintai dan dicintai....tepuk dada, tnya iman..sejauh mana iman kita untuk harungi dugaan bersama...doa aku, semoga kami dimurahkan rezeki supaya niat kami di tahun hadapan dapat disempurnakan..insyaallah.

actually ada agie yang nak dikongsi..tapi tngann dahh lenguhh..hari pownn dah lewatt malam..."si dia" pown dah mengeluh x luangkan masa untuk dia...i need to go...

to be continue.......

Diakhiri dengan Alahamdulillah kerana masih berkesempatan untuk meng"update" blog tuk kepuasan peribadi..=)



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment