Get widget here /
Powered by Blogger.

RSS

kenangan cuti sem bersama mama (1)

assalamualaikum..
dear diary,
Untuk kesekian kali saat bermulanya cuti sem nie, rinielah hari pertama aku merasakan aku dah lakukan tanggungjawab aku sebagai seorang anak yang baik...

gembiranya hatiku kerana Allah membuka pintu hatiku tuk bantu mama kemas halaman rumah.=)..
mama tebas pokok buluh, aku nie pulak tukang angkut phon2 yang dah x guna 2 menggunakan kereta sorong yang dah lama berkhidmat lam kluarga aku..

Kebiasaannya, aku hanya akan fokuz kebersihan dalam rumah ja, sebab aku tinggal dalam rumah, bukan luar umah, so halaman rumah 2 memang aku mals la nak ambik kisah..hahahaaaa....gpown nak bersihkan ruang tamu x seberat nak bersihkan halamn rumah..tambah-tambah halamn rumah aku nie penuh dengan aneka jenis pokok...apa ley wat, mak aku minat menanam..

selalo mama and ayah ja yang dok ambik taw hal luar umah...ayah mesin rumput, mama menebas..hehhee
tapi alhamdulillah,rinie terbuka hatiku tuk ringankan beban mama wat kerja-kerja berat...gembiranya aku rasa bila dapat mengurangkan titik peluh dari wajah ibuku...

pasni aku ingat nak tolong mama uruskan bendang belakang rumah plakk=)....nak cari pengalaman menyulam...hopee xdak lintah dan pacat yang akan "mencabul" aku...go jiehaa!!!!





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

Ameir Asyraf bin Rosli said...

Asslamualaikum...hihihi..nice coretan...harap mursyah zaujati akan lbih sllu menolong mama yer..hihihihi...rjinkan siri tau...hihihihi

Post a Comment